Veelgestelde vragen2021-09-27T08:24:41+00:00

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen over het project De Vier Dorpen. Heeft u een vraag die hier niet bij staat? U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wat zijn de voordelen van huren?2022-05-13T12:05:20+00:00

Huren is zorgeloos en luxe. U weet namelijk waar u financieel aan toe bent. U heeft vaste maandlasten en geen uitgaven voor groot onderhoud. En het risico van waardevermindering van de woning ligt bij de verhuurder. Is er eens iets stuk en is er een reparatie noodzakelijk? Dan staat er een onderhoudspartij voor u klaar!

Wat is de minimale huurtermijn?2022-05-13T12:04:22+00:00

Er is geen minimale huurperiode, u kunt de woning d.m.v.  1 maand opzegtermijn per kalenderdag opzeggen.

Wie mag een woning in de Vier Dorpen huren en bewonen?2022-05-13T12:03:32+00:00

U kunt alleen een woning in de Vier Dorpen huren wanneer u er zelf gaat wonen en u na uw inschrijving inschrijft op het gehuurde adres in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) van de gemeente waar de woning staat. Het is verboden om de woning te verhuren voor korte of langere periode. Ondertekenaar(s) van het huurcontract zijn de bewoners van het appartement.

Wanneer hoor ik of ik een appartement toegewezen heb gekregen?2022-05-13T12:02:38+00:00

Na het ontvangen van uw inschrijving met de benodigde documenten ontvangt u van ons binnen 1 week nader bericht per e-mail of de woning voorlopig aan u is toegewezen. Alleen volledige ingevulde inschrijfformulier inclusief alle gevraagde bijlagen zullen in behandeling worden genomen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn documenten voldoen aan de AVG richtlijnen?2022-05-13T12:01:47+00:00

Om identiteitsfraude tegen te gaan zijn er landelijke richtlijnen opgesteld voor het aanleveren van persoonlijke informatie. Dit houdt onder meer in dat uw BSN en pasfoto niet zichtbaar mogen zijn op de documenten die u aanlevert. Hiervoor kunt u gebruik maken van de Kopie ID app van de Rijksoverheid.

Moet ik inschrijfkosten- of bemiddelingskosten betalen?2022-05-13T12:00:56+00:00

U hoeft geen inschrijfkosten of bemiddelingskosten te betalen.

Tot wanneer kan ik inschrijven?2022-05-13T12:00:02+00:00

U kunt zich altijd inschrijven voor een woning. Als er geen woningen beschikbaar zijn wordt u op een wachtlijst geplaatst.

Ik wil een appartement huren, wat moet ik doen?2022-05-13T11:59:12+00:00

De verhuur is gestart. U kunt zich inschrijven middels het inschrijfformulier die u kunt opvragen bij MVGM Zorgvastgoed via verhuur.nieuwbouw@mvgm.nl .Vervolgens kunt u het inschrijfformulier met alle benodigde gegevens en documenten versturen per mail naar MVGM Zorgvastgoed. Is dit voor u niet mogelijk, neem dan gerust telefonisch contact op met onze verhuurafdeling dan denken wij graag met u mee.

Zijn er voorrangscriteria van toepassing bij de toewijzing?2022-05-13T11:58:00+00:00

Nee, er zijn geen voorrangscriteria.

Welke documenten moet ik aanleveren?2022-05-13T11:57:04+00:00

 

Welk document? Waar op te vragen
1.       Kopie geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart, verblijfsvergunning)  
2.       Uittreksel Burgerregistratie Personen (BRP) met adreshistorie De Gemeente waarin u woont
3.       Indien u een koopwoning heeft

–          Hypotheekhouderverklaring

Indien uw woning verkocht is:

–          Laatste jaaropgave van uw hypotheekverstrekker

–          Eerste 2 pagina’s van de koopovereenkomst (verkoop eigen woning)

Uw hypotheekverstrekker
4.       Indien u een huurwoning heeft

–          Verhuurdersverklaring

Bij uw verhuurder
5.       Inkomensverklaring (voorheen IB60 formulier) op te vragen via de belastingdienst 0800-0543 of u kunt deze via de website van de belastingdienst downloaden met uw digi-d Bij de Belastingdienst

 

Wat zijn de inkomensrichtlijnen om te huren?2022-05-13T11:55:45+00:00

Om een woning te huren is het belangrijk dat u iedere maand de huur kunt betalen. Daarom zijn er inkomensrichtlijnen opgesteld:

Voor een woning met een huurprijs tot € 633,- is er geen minimaal inkomen, bij deze huurprijzen is er wel een maximaal inkomen. € 40.765 (1-pers) OF € 45.014 (meerpers). Hierbij toetsen wij op basis van het geïndexeerde inkomen.

Voor een woning met een huurprijs vanaf € 650,- t/m € 763,47 is er naast het maximale inkomen zoals hierboven aangegeven ook een minimaal inkomen dit betreft:

1 persoon > € 24.075

1 persoon AOW gerechtigd > € 23.975

2 personen > € 32.675

2 personen AOW gerechtigd > € 32.550

Woningen met een huurprijs vanaf € 763,47 (vrije sector) dient het bruto jaarinkomen minimaal 48 x de kale huurprijs te bedragen. Om dit te behalen mag er ook 10% van het vermogen bij het inkomen worden opgeteld.

Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om te huren in de Vier Dorpen?2022-05-13T11:54:47+00:00

Om in aanmerking te komen voor een appartement is het van belang dat u kunt voldoen aan de inkomensrichtlijnen. Als huurder moet u zelf aan deze richtlijnen voldoen. Daarnaast is het belangrijk dat u geen negatieve BKR registratie heeft. Zodra u zich inschrijft zal worden gevraagd om gegevens over uw inkomen in te vullen. Aan de hand van de documenten die worden opgevraagd, wordt vervolgens gecontroleerd of u aan de inkomenseis voldoet. Daarnaast dient u minimaal 65 jaar of ouder te zijn.

Is er een aparte berging bij mijn appartement?2022-05-13T11:52:14+00:00

Alle appartementen hebben in de kelder een kleine berging.

Hebben alle woningen een buitenruimte?2022-05-13T11:51:14+00:00

Alle woningen zijn voorzien van een balkon of terras. De afmetingen verschillen per appartement.

Hoe veilig is mijn woning?2022-05-24T08:51:25+00:00

De woningen zijn gebouwd met extra aandacht voor veiligheid. Zo is uw woning voorzien van gekwalificeerde sloten en kunt u via de videofoon zien wie er aanbelt.

Waar kan ik terecht met vragen over zorg?2022-05-13T11:49:26+00:00

Wanneer u vragen heeft over het ontvangen van zorg op De Vier Dorpen, kunt u contact opnemen met Emma Oostewechel of Shirley Hagen van Zorggroep Apeldoorn e.o. (emma.oostewechel@zgapeldoorn.nl / shirley.hagen@zgapeldoorn.nl)

Wanneer worden de appartementen opgeleverd?2022-05-13T11:48:21+00:00

De appartementen worden op 1 augustus 2022 opgeleverd.

Zijn er zonnepanelen aanwezig en hoe werkt dit?2022-05-13T11:47:25+00:00

Er zijn geen zonnepanelen aanwezig.

Waar kan ik mijn huisvuil deponeren?2022-05-13T11:46:30+00:00

Door de gemeente worden ondergrondse vuilcontainers op het terrein aangeboden. Aan de overzijde van de straat (Loenenseweg).

Is er een videofooninstallatie aanwezig?2022-05-13T11:45:31+00:00

In elk appartement zit een videofoon installatie gemonteerd waarmee u kunt zien en horen wie er aan de hoofdentree heeft aangebeld en waarmee u de toegangsdeur kan openen.

Zijn er rookmelders is de woning?2022-05-13T11:44:30+00:00

Per appartement worden 1 of meerdere rookmelders geplaatst en aangesloten op het lichtnet. De rookmelders zijn niet aangesloten op een BMI installatie.

Is er een fietsenberging en zijn daar oplaadpunten voor een scootmobiel?2022-05-13T11:43:41+00:00

Er is een fietsenberging aan de buitenzijde aanwezig voor het stallen en opladen van fietsen. In het gebouw is een ruimte voor het stallen en opladen van scootmobielen.

Hoe is de ontsluiting van de appartementen?2022-05-13T11:42:37+00:00

Elke bewoner bereikt het gebouw via de hoofdentree. Er is 1 lift aanwezig.

Zijn de woningen rolstoel toegankelijk?2022-05-13T11:41:48+00:00

De woningen zijn drempelvrij. De toegang naar het balkon heeft wel een drempen. Hier kunt u eventueel een oprijplaat plaatsen. De badkamer heeft een schuifdeur.

Zijn er zonneschermen aanwezig?2022-05-13T11:40:24+00:00

Er zijn zonneschermen aanwezig met elektrische bediening. Het onderhoud van de zonneschermen is voor rekening van de eigenaar.

Is het schilderen van de kozijnen en wanden toegestaan?2022-05-13T11:39:38+00:00

De kozijnen en wanden zijn in een neutrale kleur afgewerkt. U mag de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak maken. Dus u mag wanden schilderen of behangen. Houdt er wel rekening dat wanneer u ooit besluit de woning te verlaten, u deze in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen. Het is niet toegestaan om te boren in tegelwerk (badkamer, toilet op de begane grond, keuken).

Hoe is de verwarming en ventilatie geregeld?2022-05-13T11:38:47+00:00

De afzuigkap in de keuken werkt op basis van recirculatie. De woning wordt verwarmd door middel van radiatoren (gas) die voorzien zijn van een Ista tussenmeter. De temperatuur in de woonkamer wordt geregeld middels de radiatorknoppen aan de radiatoren zelf. Er is geen ruimtethermostaat waarmee de ruimtetemperatuur ingesteld kan worden.

Hoe is het separate toilet afgewerkt?2022-05-13T11:37:50+00:00

Er is een hangend wandcloset en fonteintje met toiletkraan. De vloertegels zijn in de kleur midden grijs en 30 x 30 cm, de wandtegels mat wit en 25 x 33 cm. Het separate toilet is niet in alle appartementen aanwezig. Toiletten hebben een standaard hoogte.

Hoe is de badkamer afgewerkt?2022-05-13T11:36:50+00:00

De opstelling van de badkamer staat weergegeven in de plattegronden. Er is een wastafel, douche en toilet aanwezig. Alle appartementen hebben een schuifdeur vanuit de hal naar de badkamer.

De badkamers hebben een neutrale kleurstelling.

Wat voor keuken zit er in de woning?2022-05-13T11:35:58+00:00

In elke woning zit een Bruynzeel keuken. De opstelling staat weergegeven op de plattegronden. De kasten zijn wit, het aanrechtblad is donkergrijs kunststof.  De apparatuur is van Atag en bestaat uit een inductiekookplaat (4 pannen) en een afzuigkap (recirculatie).

Hoe zijn de wanden en plafonds afgewerkt?2022-05-13T11:35:05+00:00

De wanden van de woonkamer, hal en slaapkamer(s) worden met bouwbehang opgeleverd. Het plafond heeft wit spuitwerk. Het plafond in de badkamer (en het toilet) heeft een systeemplafond.

Waar kunt u parkeren?2022-05-13T11:34:16+00:00

Er zijn voldoende parkeergelegenheden voor de bewoners en bezoek op het terrein rondom het woongebouw. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Kan ik huurtoeslag ontvangen?2022-05-13T11:33:21+00:00

Het is mogelijk om huurtoeslag aan te vragen, als u een sociale woning gaat huren, voor een aantal type woningen. Dit is afhankelijk van uw inkomen en de huurprijs.

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?2022-05-13T11:32:32+00:00

U betaalt maandelijks niet alleen (kale) huur voor de woning maar ook een voorschot voor de servicekosten. Dit zijn de kosten van de woning die bovenop de kale huur komen. De servicekosten zullen naar schatting ca. € 145,- per maand bedragen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om kosten voor groenonderhoud van het terrein en de schoonmaak van gemeenschappelijke ruimten zoals een trappenhuis.

U ontvangt jaarlijks (voor 1 juli) van de verhuurder een afrekening van de servicekosten en de individuele energie (gas en elektra). Deze afrekening heeft betrekking op het voorgaande kalenderjaar waarbij de door u betaalde voorschotten en de daadwerkelijk gerealiseerde kosten met elkaar worden verrekend.

Naast een voorschot servicekosten betaald u maandelijks een voorschot voor de levering van warmte en elektra voor uw woning.

Mag er een laminaatvloer gelegd worden?2022-05-13T11:31:31+00:00

Laminaat is toegestaan, mits er een juiste ondervloer wordt toegepast. De ondervloer dient 10db geluiddempend te zijn. U dient deze zwevend gelegd te worden. Dit betekent dat de vloer niet wordt vastgelijmd of genageld aan de vaste vloer.

Is er een modelwoning te bezichtigen?2022-05-13T11:28:57+00:00

Het is mogelijk de modelwoning en alle andere woningen te bezichtigen. Hiervoor kunt u een afspraak maken met MVGM Zorgvastgoed.

Organiseert Zorggroep Apeldoorn activiteiten op De Vier Dorpen?2022-05-12T15:09:51+00:00

Activiteiten horen voor een deel bij uw WLZ-indicatie. Hoe ZGA e.o. dit gaat invullen, is nog niet bekend. Hierover informeren wij u dit voorjaar.

Wat zijn de kosten voor zorg?2022-05-12T14:49:12+00:00

De zorg van Zorggroep Apeldoorn en omstreken wordt geleverd vanuit een Wlz-indicatie. Voor zorg vanuit deze indicatie zijn geen extra kosten verbonden. Onder deze indicatie valt:
• Verpleging
• Persoonlijke verzorging
• Begeleiding
• Eten en drinken
• Huishoudelijke hulp

Heeft u zorg nodig die niet binnen deze indicatie valt? Dan kunt u contact opnemen en bespreken we dit graag persoonlijk met u.

Welke zorg levert Zorggroep Apeldoorn in De Vier Dorpen?2022-05-12T14:48:27+00:00

Alle zorg vanuit het zorgprofiel VV4, VV5 en VV6 levert Zorggroep Apeldoorn en omstreken. Wij gaan er vanuit dat u op De Vier Dorpen dezelfde zorg wilt ontvangen die u op dit moment ook op EuroParcs ontvangt. Vanaf begin juni gaan we tijdens het zorgleefplanoverleg hierover in gesprek. Heeft u aanvullende wensen? Deze kunnen we dan de mogelijkheden hiervoor bekijken.

Er is één uitzondering als het gaat om de zorg. Wanneer u namelijk vanuit dementie gaat dwalen, kunnen wij geen zorg meer leveren. Dan komt uw veiligheid in gevaar en daarvoor is een aangepaste woonomgeving nodig.

Voor meer informatie over de zorgprofielen:
https://www.ciz.nl/zorgprofessional/over-de-wlz/zorgprofielen

Ga naar de bovenkant